Rola portfolio w branży beauty


28 kwietnia 2022

Jeszcze jakiś czas temu słowo „portfolio” kojarzyło się głównie z artystami, przedstawicielami zawodów takich jak grafik czy fotograf. Obecnie rola portfolio jest niezwykle istotna również w branży beauty – wzbudza ciekawość i zaufanie do specjalisty jako do fachowca oraz pozwala ocenić jego umiejętności. W zawodzie kosmetyczki, czy fryzjerki atrakcyjne portfolio to połowa sukcesu i najlepsza droga do przyciągnięcia klienta.

O tym jak budować dobre portfolio i jak je prezentować, by wzbudzało zainteresowanie, rozmawiają przyszłe fryzjerki z Hufca Pracy w Elblągu biorące udział w programie autorskim „Kształtowanie wizerunku – rola portfolio w zawodzie fryzjerki i kosmetyczki”. Podczas jednego ze spotkań odwiedziły Salon Fryzur „Stylista” w Elblągu. Spotkanie poprowadziła fryzjerka Oliwia Lenarczyk-Zasuwik, która dodatkowo odpowiada za promocję salonu w social mediach. Opowiedziała uczestniczkom o roli dobrego portfolio i o tym, że solidnie przygotowana strategia marketingowa może być najlepszym sposobem napędzającym sprzedaż usług. Zaznaczyła, iż w wielu przypadkach linki do zdjęć dobrej metamorfozy przekazywane są przez internautki, co ułatwia budowanie marki osobistej i uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Podając przykład, wspomniała o klientce znanej w Polsce z TikToka i YouTube – kinia.wiczynska. Dzięki współpracy salonu fryzur z influencerką, usługi fryzjerskie są reklamowane szerszej grupie odbiorców. Zdradziła też ciekawe metody i rozwiązania, które pomagają w tworzeniu własnego indywidualnego portfolio na początku kariery zawodowej.

Program autorski „Kształtowanie wizerunku – rola portfolio w zawodzie fryzjerki i kosmetyczki” realizowany jest przez Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży w Elblągu.